Posters als marketingmiddel? Denk hier aan!

marketing

bij marketing zijn posters tegenwoordig niet meer weg te denken. Wie kijkt op reclameborden langs de weg en bij posters die als raamadvertentie dienen komt posters tegen die gelijk de aandacht trekken. Daarnaast kom je ook posters tegen die je eigenlijk niets doen. Je kijkt weg en je vergeet de inhoud gelijk weer. Natuurlijk wil jij een poster als marketingmiddel die de aandacht van de kijker trekt: die maak je zelf met wijverhurenprinters.nl. Posters die je zelf maakt met grootformaat printers moeten voldoen aan de volgende punten.

Stevig materiaal
Komen de posters op billboards langs de openbare weg te hangen, dan moet je er extra op letten dat ze van stevig materiaal zijn gemaakt. De posters zullen namelijk tijdens hun – doorgaans korte – gebruik worden blootgesteld aan meerdere weersomstandigheden. Het is dan ook zaak dat ze mooi blijven en dat de print niet kan gaan vervagen. Zorg ervoor dat het materiaal stevig is. Kijk hierbij naar het gewicht van het papier wat je gebruikt. Daarnaast let je erop dat er een print op zit die kleurecht is.

Goed verhaal
Een poster moet een goed verhaal bevatten. Denk daarbij aan de uitdrukking ‘goed verhaal. Lekker kort’. De boodschap moet zo kernachtig mogelijk worden gebracht naar de lezer toe. De inhoud moet blijven hangen. Een poster met een tekst waar je een paar minuten aan kwijt bent om deze te lezen werkt niet. Mensen die jouw poster zien hebben vaak haast. Ze moeten doorlopen. Een korte boodschap van een paar woorden is dan ook beter dan een lang verhaal op de poster.

Een spelfout is dodelijk
Laat de tekst van een poster eerst inhoudelijk door een copywriter beoordelen voor je deze print. Een spelfout zal de lezer in een aantal gevallen irriteren waardoor je deze kwijt bent als potentiële klant. Straal professionaliteit uit met je poster. 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *